Představitelé magistrátu hlavního města i nadále pokračují v podpoře cestovního ruchu. Pražští radní na zasedání dne 19. února schválili 22 milionů korun pro organizaci Prague City Tourism na marketingové kampaně, propagaci výročí Franze Kafky a Roku české hudby.
Radní hl. m. Prahy schválili poskytnut 22 milionů korun na zajištění marketingových kampaní na podporu příjezdového cestovního ruchu. Za tyto finance zajistí organizace Prague City Tourism cílené kampaně a další navazující propagaci, která budou propagovat příjezdovou turistiku do metropole nejen ze zahraničí, ale i různých částí České republiky. Dva miliony korun z této částky určili radní přímo na připomenutí 100. výročí úmrtí Franze Kafky a výročí 200 let od narození Bedřicha Smetany.
„Praha za rok 2023 vybrala téměř 800 milionů korun na poplatcích za přenocování. Z této částky se memorandem s Asociací hotelů a restaurací zavázala investovat zpět do rozvoje cestovního ruchu v Praze až 130 milionů korun. Jsem moc rád, že jsme dnes schválili část této investice ve výši 22 milionů korun na zajištění marketingových kampaní na podporu příjezdového cestovního ruchu. Jedná se o dlouhodobé a osvědčené kampaně, které mají smysl. Jako příklad bych uvedl akce jako „V Praze jako doma“, „Enjoy Respect Prague“, „Stay in Prague“, „Kafka“, „Rok české hudby“ a také na přípravu kampaní na rok 2025,“ vysvětluje náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast kultury Jiří Pospíšil.
Celkově budou finance sloužit na kampaně, které reagují na aktuální dění v oblasti cestovního ruchu. Konkrétně se jedná například o kampaň „V Praze jako doma“, kterou tvůrci zaměřili na podporu domácího cestovního ruchu a jejím cílem je dlouhodobá propagace domácího cestovního ruchu a navýšení počtu domácích návštěvníků v Praze. Kampaň „Enjoy Respect Prague“, se zaměřuje na edukaci přijíždějících turistů v souladu s kampaní „Travel Enjoy Respect“ nebo kampaní “Prague“, která prezentuje novou image Prahy jako kultivované destinace.
Zároveň magistrát vyčlení dva miliony korun na marketingovou kampaň při příležitosti 100. výročí úmrtí Franze Kafky a na akci „Rok české hudby 2024“. Ta bude zase propagovat připomínku výročí 200 let od narození Bedřicha Smetany.
Hlavní město mimo jiné neustává v podpoře kongresové a eventové turistiky v metropoli. Plánuje také vypsat zakázku na podporu kongresového turismu v době od července 2024 do června 2027. Vítězná společnost následně zajistí služby související s podporou zmíněných turistických oborů, zejména zajištění kampaní kandidatur, získání nových zájemců o kongresy a další podobné akce v metropoli a také shromáždí data a jejich analýzy.
Vít Hofman