Petr Brodecký
Jeho název odvodili z německého slova Rechen, tedy hrábě. Postavili ho tu v letech 1799 – 1801 podle návrhu stavitele Josefa Rosenauera. Až do roku 1953 přes most vedla silnice z Rokyty na Modravu. Po vybudování nové cesty přes Antýgl ztratil starý most význam. Začal chátrat a nakonec ho zbourali. Teprve v roce 2000 se místo dočkalo historicky přesné repliky a zdejší opět získali most, který hodně chyběl.
Hradlový most Rechle je součástí Vchynicko–Tetovského plavebního kanálu, unikátního technického díla z konce 18. Století. Tehdy se dřevo, plavené po Vydře, zachytávalo a dále plavilo po zmíněném vodním kanálu. Repliku mostu Rechle vybudovali v roce 2000 podle původních plánů. Kanál dnes slouží jako přivaděč vody pro vodní elektrárnu Vydra na Čeňkově Pile.
Unikátní, 72 metrů dlouhý, dřevěný, hradlový most přes Vydru je věrnou replikou bývalého historického mostu. Ten zachytával soustavou tyčí, která místním připomínala hrábě, plavené dřevo a směroval ho do plavebního kanálu. Most leží na začátku šestikilometrové bezbariérové trasy, vedoucí podél Vchynicko-tetovského plavebního kanálu. Trasa je na některých rovných úsecích přístupná i vozíčkářům. V blízkosti mostu najde turista i parkoviště, které využívají převážně cykloturisté. A když se k nim připojí i ti z Antýglu, tak je na cyklostezce opravdu plno. Všichni míří podél Vychnicko-tetovskeho kanálu z Modravy směrem na Rokytu a Srní nebo obráceně. Mají důvod. Jedná se totiž o jedno z nejhezčích míst Šumavy.