Czech Food Cup 2011 vyhrál zámecký hotel Liblice

 


   V sobotu 9.10.2011  se v rámci Mezinárodního dne kuchařů na Staroměstském náměstí v Praze uskutečnila gastronomická soutěž Czech Food Cup. Hlavní cenu odborné poroty si odnesla zámecká restaurace Liblice. Její pokrmy ocenila jako nejlepší také široká veřejnost. Soutěž zorganizovala v rámci projektu Czech Specials agentura CzechTourism.

 

O titul nejlepší restaurace certifikované logem Czech Specials se v rámci Czech Food Cupu utkali 4 soutěžící: Karlovarský Art hotel & restaurant royal golf, zámecký hotel Liblice, hotel Hvězda z Pece pod Sněžkou a pražský Kulaťák.

 

Každá restaurace se představila s jedním národním jídlem a s jednou specialitou dle vlastního výběru. Mezi národními pokrmy nesměla chybět svíčková na smetaně s houskovým knedlíkem a brusinkami nebo zvěřinový guláš se žemlovým či karlovarským knedlíkem a smaženou cibulkou. Jako druhé soutěžní jídlo restaurace představily halušky s pečeným vepřovým bokem, filet z kapra s křenem a houbovým kubou, paštiku z vepřového bůčku a kachních jater s brusinkami, omáčku z červené řepy a slaninovým chlebem a kuřecí stehno na paprice s čerstvou těstovinou.

 

„Česká gastronomie je jedním z našich klíčových marketingových témat, kterými propagujeme Českou republiku jako turistickou destinaci doma i v zahraničí. V projektu Czech Specials hodláme s našimi partnery pokračovat i příští rok, chtěli bychom ale co nejvíce tuto značku navázat na další regionální fenomény: architekturu, příběhy, tradice a podobně,“ uvedl ředitel odboru Strategie a marketingové komunikace Marek Mráz z agentury CzechTourism.

 

Odborná porota složená ze zástupců AHR ČR a AKC ČR měla na rozhodnutí hodinu, veřejnost hlasovala pro svého vítěze v průběhu celého dne. Po sečtení všech hlasů bylo překvapením, že konečné pořadí zcela odpovídalo výsledkům poroty. „Těší nás, že česká veřejnost již dokáže rozpoznat kvalitní gastronomii,“ sdělil při vyhlašování výsledků předseda hodnotící komise Jiří Král z Asociace kuchařů a cukrářů ČR.

 

Porota se jednoznačně shodla na vysoké úrovni všech soutěžních jídel – nejen z hlediska chuti, ale také jejich vizuální podoby při servírování.

 

Navzdory nepříznivému počasí a omezeným technickým podmínkám na stáncích účastníků se Mezinárodní den kuchařů, stejně tak jako Czech Food Cup, setkal s nečekaným zájmem veřejnosti.

Více informací:
Ing. Barbora Vojtová
Manažer marketingové komunikace
ČCCR - CzechTourism